Dok budan sanjam

Posted on Updated on

Opet sam suočen sa istom sivom sobom.  Kroz polumrak prilazi mi spodoba u odeći medicinske sestre, hvata me za mišice i pokušava da me odvoji od kreveta. Pokušavam da je odgurnem. „Skloni se od mene aveti“ – vičem na sav glas. Vrata se otvaraju propuštajući još čudvišnih likova istovetno odevenih. Pritiskaju mi udove i vezuju me kožnim remenjem za krevet. Igla probija mišicu, osećam kako tečnost struji. Zatvaram oči……

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

„Dragi, dragi“…..budi me usplahiren glas…..“izgleda da si opet imao košmar“

„Da, izgleda, a samo sam na čas spustio glavu“

Osvrćem se oko sebe. Predivno je jutro. More zapljuskuje obalu. Moj četvorogodišnji sin ima prvi susret sa morem. Veselo skakuće po plićaku. U trenu dok ga je supruga pazila uspeo sam da sklopim oči. Isti košmar progoni me već danima. Sada sa plaže u restoran na ručak, a zatim na popodnevni odmor. Nadam se da ću ovaj put uhvatiti malo zdravog sna.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Sivilo. Kroz vrata obojena belom masnom bojom ulazi avet u bolničkom mantilu, a za njom neko obučen u crno. Rasklanjaju noćni stočić i na njega iz torbe spodoba u crnom mantilu,lica  prekrivenog gustom crnom dlakom ispod koje vire dva užareno crvena oka, vadi redom svetlucave stvari. U sobi počinje da miriše sumpor. „Poljubi ovo i pokaj se“ reži na mene. „Dalje od mene đavole……Vera, Vera, upomoć, Vera, probudi me iz ovog košmara…….Vera, pomozi mi…….“ Soba se opet puni avetima u belom, opet me hvataju za noge i ruke, opet remenje. Spasonosni ubod, tečnost koja peče mišicu. Zatvaram oči……

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

„Dragi, probudi se. Opet si imao košmar. Već danima ne spavaš kako treba. Molim te, čim se vratimo sa letovanja da odeš kod lekara“

„Hoću, obećavam. Čim se vratimo. Nego, sećaš se da smo se upoznali baš na ovoj plaži, tu ispred, tačno pre četiri godine. Sada po njoj trči plod naše ljubavi, namazan sa tri sloja kreme sa zaštitnim faktorom 52. Ovih dana ispričaću mu priču o tome“

„I meni će biti drago da to čujem. Samo molim te ne odlaži više odlazak lekaru“

„Neću. Obećavam. Vera…..volim te “

„I ja tebe volim“

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

U bolnicu sam stigla ujutru rano sa željom da ga vidim odmah posle vizite. Sedela sam u memljivoj čekaonici pogleda prikovanog na sat kada je ušla glavna sestra.

„Pretpostavila sam da ste već stigli. Otac bi da vas vidi, pre lekara. Nadam se da nije problem“

„Šta se dogodilo?“

U čekaonicu je ušao sveštenik  neuredne brade, ispijena lica i očiju upalih od nespavanja.

„Gospođo vaš muž je noćas preminuo. Znam da ste danima bili uz njegovo uzglavlje, ali je bolje što niste bili u tom trenutku uz njega. Dežurni lekar upozorio me je da je njegovo stanje kritično i da je pitanje sata. Kada se probudio pokušao sam da obavim čin poslednje pričesti, ali nije bio pri svesti. Otimao se, nazivao me đavolom i zapomagao upomoć. Dali su mu jaku dozu morfijuma i zatim je zaspao. Noć sam proveo u bdenju i molitvi nad njim očekujući da se probudi. Oči je otvorio tek na tren i poslednje što je svesno i razgovetno rekao u tom bunilu bilo je „Vera…..volim te“, a zatim je sa osmehom na licu klonuo glavom na jastuk. Činilo se da je otišao sretan, neka mu je laka crna zemlja“

2 thoughts on “Dok budan sanjam

    Negoslava said:
    јануар 7, 2014 у 8:26 pm

    ne mogu da lajkam tugu, iako je priča divna i divno napisana

    Marina Majska said:
    јануар 28, 2014 у 1:05 pm

    Lajkujem jer ima tuge – ali osnovu tkanja čini Vera… a onda je tu i ljubav… i nada…

Оставите одговор

