Sijalica

Posted on Updated on

Juče mi je crkla jedna štedljiva sijalica. Dugo sam se premišljao da li da sačekam nedelju pa da na buvljku potražim poštenog trgovca, a zatim obučen u radni kombinezon sa šrafcigerom u džepu obiđem neku javnu ustanovu na ime nabavke i da tako ušparam neki dinar ili da jednostavno odem u prodavnicu……

Tekst je prvi put objavljen na FB stranici 18.09.2013.

„’93. godine na buvljaku sam naleteo na simpatičnog starčića koji je prodavao pregorele sijalice. Na raširenom ćebetu ispred njega bilo je raznoraznih sijalica i sve jednako nisu radile. Začudo, ljudi su konstantno prilazili, kupovali sijalice i odlazili. Bio sam u čudu. Napregnuo sam svoj inače neinventivni um do krajnjih granica ne bi li uspeo da nađem racionalnu primenu ovom predmetu…..nije mi išlo. Rešim da prekratim sebi muke i uskratim glavobolju izazvanu razmišljanjem, priđem starčiću i pitam ga zašto ljudi imaju potrebu da kupe sijalicu koja ne radi. Njegovo suvonjavo i izborano lice razvuklo se u osmeh. „Sve su to ljudi zaposleni u državnim preduzećima. Sijalice nose na posao, tamo odšrafljuju one koje rade i stavljaju one koje ne rade. Tako bar ne izgleda kao da kradu, a ušparaju neku marku“.
Da bi preživeli zla vremena naš narod ima neverovatnu moć improizacije. Ako vidite nekoga na pijaci da prodaje stvari koje nemaju racionalnu namenu iskoristite iskustvo iz zloglasne godine i na vreme se pripremite. Kriza kuca na vrata!“

Слика

6 thoughts on “Sijalica

    Negoslava said:
    јануар 16, 2014 у 4:48 pm

    Šerovala sam s konstatacijom da je ovo teško poverovati – auuuuuuuuuu, dokle smo mi stigli…

    Miloš Miladinović said:
    јануар 16, 2014 у 7:00 pm

    NIsam iznenađen ali ovo je ništa, znam da sam po nekim kućama viđao radne stolove iz nekadašnjih firmi. U svakom slučaju svaka čast deki na ideji. 😀

      Negoslava said:
      јануар 17, 2014 у 8:35 am

      Miloše, ti stolovi su možda i kupljeni na licitacijama, kada su se firme ratosiljavale starog nameštaja i kupovale novi. Moj otac je tako na nekoj licitaciji pokupovao neke stalaže za podrum i ormare za garažu, za jeftine pare.

        Miloš Miladinović said:
        јануар 17, 2014 у 8:41 am

        Negoslava moguće, ali kako se pričalo po gradu da se kralo od municija za spajalice pa sve do gvožđa iz pogona. Pravdali su sebe: ,,Kada drugi kradu zašto ne bih i ja uzeo nešto“. U svakom slučaju sve je to rekla-kazala, ali verovatno u tome ima istine.

    Marina Majska said:
    јануар 16, 2014 у 8:05 pm

    Fantazija od preduzetništva. Pitam se samo – ko je u ovoj priči stariji – deka ili majstori? Ko je kome dao ideju za ovaj biznis…

      igilanji responded:
      јануар 17, 2014 у 7:02 am

      Dobro pitanje. Možda je i sam deka majstor, ali mi tada nije palo na pamet to da ga pitam. 🙂

Оставите одговор

