Potraga

Posted on Updated on

Šumski puteljak zarastao u šiblje odvešće me do stare crkve. Znam da je tamo, onako kako je ceo svoj život radio, služi bogu slušajući odjek sopstvenog glasa međ’ zidovima trošnog zdanja.

Podigao je glavu na škripu vrata  i njegov starošću zamućen pogled susreo se sa mojim. Vreme ga je pojelo. Mantija je visila sa njega, upali obrazi činilo se da jedva drže retku sedu bradu. Odložio je kandilo i vidno vukući za sobom levu nogu polako mi je prišao.

„Pogledaj se. U pravog čoveka si stasao. Kakva te je muka navela ovamo?“

„Zašto muka oče?“

„Ovde više niko i ne dolazi dok teška muka ne pritisne. Nego deder kazuj, nije meni još mnogo vremena ostalo.“

„Oca tražim, zbog njega sam došao. Samo mi još ti možeš pomoći da shvatim šta se desilo.“

„Eh….. Nejač ste sestra ti i ti bili kada vam se sred ludila ratnog majka razbolela. Pomoći nije bilo, al’ se milošću božijom mučenica nije dugo patila. Sećam se studen je takva udarila kada smo telo njeno zemlji predali da je kamen u gori pucao, kramp se o zemlju lomio, a mraz kao kurjak grizao obraze. Stajao je nem i gologlav samo u košulji nad njezinim grobom. Desi se tako da čoveku srce prepukne pa se duša otvori i đavo u nju pohrli. Ostavio vas je rodbini i u rat se zaputio. Šta je radio tamo dovoljno si čuo od drugih, nije na meni da ti to pripovedam. Nikada se ovamo nije vratio. Ima gospod svojih razloga kada učini da neko nestane kao i da postojao nije, da mu se mesta večitog počinka ne zna i da na njemu nema ni sveće ni struka poljskog cveća.“

„Ali oče, moram da znam, tišti me to već dvadeset godina. Kako ću dalje?“

„Tebi i njemu gospod nije namenio  iste pute, znao ti je i otac to čim se nije vratio.“

„A odakle ti to znaš?“

„Znam, čim te je put k meni doveo. Idi u miru sada……..“

Слика

4 thoughts on “Potraga

    Станимир Трифуновић said:
    јануар 22, 2014 у 5:19 pm

    Веома лепо и – горко.
    Срдачан поздрав.

    igilanji responded:
    јануар 23, 2014 у 6:10 am

    Hvala na ohrabrujućem komentaru.

    Wojciech said:
    јануар 26, 2014 у 9:03 pm

    Uh…
    Moj naklon!

Оставите одговор

